onsdag 10 oktober 2012

Vått och grått...


... men det börjar vi bli vana med.
Jag vaknade i sköna Majstad till ett grått Helsingfors. Flaggan hänger slak och efter en snabbkoll konstaterade jag att det är Alexis Kividagen. Kanske Stockmanns Galna Dagar sätter lite sprätt på den grå tillvaron, men mest hoppas jag på min date med Runar (och hans mamma).
Det är första gången jag ska träffa Runar live och jag tror nog jag blir förälskad vid första ögonkastet. Barn i sina första levnadsår är underbart ljuvliga. Så öppna för omvärlden och oskyldiga och omedelbara.
På eftermiddagen sätter jag mig på tåget upp till Österbotten igen och då ska ni ha plockat fram vackert höstväder, tack!

4 kommentarer:

  1. Hoppas mötet med runar var precis så fint som du önskade. Och, åtmintone här på andra sidan fjärden blev det plötsligt, efter många, många regniga kulna dagar, en klar och vacker höstkväll. Japp. Hälsar Solrosen

    SvaraRadera
    Svar
    1. JO, först var Runar lite blyg, men jag smälte direkt när han plötsligt avfyrade ett blixtrande leende så de små tänderna visade sig. Sen gjorde han och jag vågen i restaurang Factory på Alexandersg. där vi lunchade (jag tror han tyckte jag gestikulerade för mycket då jag pratade). Det var plockmat och då menar jag det bokstavligen, för Runar plockade i sig av sin mammas och sitt eget fat (försökte med mitt också) och det är precis så det ska vara då en ettåring lär sig äta.

      Radera
  2. Du fick skapligt väder lagom tills du kom hem eller hur? Hoppas vi ses ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr ser det dåligt ut med min kampanjstart inom gruppen. Jag har möte torsdag kväll, men på söndag borde jag nog vara på plats i Gillestugan. Jag riktigt längtar efter valkarusellen och kommer ihåg hur spännande jag tyckte det var som förstagångskandidat. Njut och lycka till!

      Radera