tisdag 1 april 2014

Den perfekta hustrun

Rubriken är väl kanske att ta i, men jag måste tillstå att när det gäller shopping så uppförde jag mig exemplariskt under veckoslutet i Helsingfors. Eller vad sägs om att förutom Hagnäs saluhall (tre tepåsar) så gick jag in i endast en (eller två) affär(er).

På Norra Esplanaden stack jag mig som hastigast in i Iittala-shoppen för att kolla om de hade kvar av de vackra "sammetsljusen". Det känns inte aktuellt med röda ljus nu så jag tänkte variera inredningen genom att helt enkelt byta ut ljusen.

Jag såg inte ett endaste ljus i shoppen så det gick snabbt.

Under söndagspromenaden kom vi i närheten av Arabiahuset som inrymmer allt från bibliotek till outlet för Iittala, Fiskars, Hackman och Arabia plus några andra små affärer. Där vek vi förstås in och se där - där hade man förstånd att bjuda ut bruna sammetsljus och turligt nog hade maken plånboken till hands och betalade villigt utan yttre åthävor tio euro för två bruna bollar.

Det var den perfekta fruns shopping i Helsingfors. Gör om det om ni kan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar