måndag 7 april 2014

Eftermiddagspicknick

Maken kom med den strålande idén att sätta in små miniresor i programmet - oplanerade sådana.

Igår var det jag som kom på tanken under min lilla promenad (maken är förskräckligt förkyld - ni vet hur det är då en karl är sjuk ...) att varför inte packa en liten kaffekorg med smörgås, frukt och lite sött åt maken samt kaffe förstås och åka iväg nånstans.

Men vart? Jag slängde ur mig en massa förslag med sjö- eller havsutsikt men nu kom maken med sin andra briljanta idé under samma år : Oljehamnen i Kanäs.

Sagt och gjort. Korgen packades och bilen styrdes kustvägen söderut (alltså Öja, Larsmo och så vidare). Navigatorn ville hela tiden ha oss ut till E Åttan, men vi lät oss luras bara en gång då jag satt i andra tankar, men vi löste problemet genom att göra en olaglig U-sväng.

Nåväl, vi hittade Oljehamnsvägen, men där möttes vi av ett staket så vi sökte ett annat mål för kaffepausen och det blev Kantlax hamn. Tyvärr var blåsten så kall så vi kunde inte utnyttja bord och bänkar som var utsatta enkom för oss, men utsikten var fin.



2 kommentarer:

  1. Det är många Kronoby-flickor/kvinnor som bor i Munsala :-)
    Majvor

    SvaraRadera
  2. Ja, man brukar skämtsamt säga att de bästa Kronobyborna är de som flyttat in till kommunen. Kanske det gäller att de lyckligaste är de som flyttat ut ur kommunen - typ till Munsala :)

    SvaraRadera