söndag 27 april 2014

Ut i det fria!

Det finns fördelar med att ha en blogg. Man kan underlätta minnet och hitta fakta som man annars inte kommer ihåg från år till år. Ingen annan har förstås nån nytta av mina små noteringar, men det är väl inte mitt problem ...

Jag har i veckor gått och gruvat mig över att mina källarväxter inte fått komma ut i det fria. Men igår hände det. Dahliarötterna fick lite såjord kring fötterna och krukorna med buxbom flyttade in i redskapsskjulet.

De hoppeligen blivande dahliorna fick på kvällen respass till fysikerplantans rum såsom förra året. Sängen är fri att användas så jag tror inte sonen tycker illa vara, åtminstone vågar han inte kommentera på bloggen om han nu läser detta.

Sen jag kollat aprilrubrikerna 2013 insåg jag att jag inte alls behöver ha dåligt samvete. Källartillvaron hade avslutats den 25 april, alltså bara en dag tidigare än i år. Förvisso är våren mycket längre hunnen, men vi vet inte hur länge vi har frostnätter ännu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar