lördag 19 april 2014

Glad påsk!

Nu vill jag önska alla läsare en värdefull, livgivande och njutningsfylld glad påsk. Kom ihåg att inte stressa. Låt lugnet krypa in i själen och ta till vara små stunder av gemenskap. Ät långsamt och njut av den goda påskmaten.

Hoppsan, nu kommer lärarinnan fram igen. Genast snabb att ge råd och försöka påverka. Men mer om detta en annan gång.

Min fårstek ligger och drar i sig kryddorna och ska få gå in i ugnen efter dagens lunch. Den ska så småningom bli pulled lamb och jag testar receptet som fanns i Pirkkatidningen. Jag har också testat deras lax med fänkål tidigare, men ber att få återkomma till det.

Det blev inte mycket pynt för mig i år. Några violer väntar på att bli planterade på utsidan och mina fåglar fick krypa upp i lampan över matbordet. Jag tyckte jag hade tillräckligt med fina blommor i huset så jag valde bort forsythiakvistar och videkissor. Man får väl vara lite flexibel och inte så traditionsbunden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar