fredag 4 april 2014

När skönheten kom till byn ...


... eller åtminstone våren till Krukmakarbacken.

Jag köpte den underbaraste blomman igår som jag tänkt placera på utsidan bara minusgraderna slutar irritera om nätterna. Det är en ranunkelväxt med de allra knoppigaste kronblommor. Jag älskar runda former och nu är färgen orange också, men jag skulle gilla den i rosa också. För dem som kör med latinska termer kan jag nämna att den heter Ranunculus Success, men det återstår att se om den blir nån framgång i mitt hem. Jag har en ovana att lyckas ta kål på blommande krukväxter ganska fort.



Jag investerade också i fyra små sticklingar av fyra sorters fuchsia och få se om ljuset räcker till härinne. Jag har nån gång tidigare köpt från Sverige och sent omsider blommade de fantastiskt vackert.


vackra kjolar anno 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar