söndag 13 april 2014

Fåglarna visar vägen


Vi går mot ljusare tider och våren är stadigt på väg. Denna tolkning kommer jag till då jag såg en stor mängd tranor på en åker nånstans mellan Kronoby och Vasa.

Min tolkning får ytterligare stöd då jag hörde en massa skrän då jag trippade nerför backen till sommarstugan. Mitt öga skådade uppskattningsvis över 200 svanar som hade parkerat i Bysundet. Några stod på isen och resten trivdes i vattnet.

Två kanoter gled fram från den ena kanalen till den andra. På vår sida kunde vi ha tagit ett dopp medan de som har stugan på "fel" sida hade en söndervittrande is på sjön.

Ett annat vårfenomen är vår långa och gängliga brygga som fått för sig att vilja hoppa från stenen den är byggd ut till och i stället gjort en rutschbana från land. Det blir jobb för mina män nu igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar