onsdag 2 april 2014

Burkfrälst

Jag har en speciell dragning till burkar i metall. Jag skaffar nya, praktiska att använda för frön, mjöl och gryn, kryddor och annat smått och gott. Ifall jag hittar rena och snygga och nästan oanvända köper jag på loppis. Jag sprejmålar kakburkar för att få dem i rätt färg och så vidare.

I källaren i mitt barndomshem hittade jag en stor fyrkantig burk/låda som jag minns från den gamla goda tiden. Jag tror den innehållit småbröd. Kanske nån annan minns. Nu är den lite rostig inuti så några livsmedel kommer den inte att innehålla, men jag föll för Mona Lisas leende och ska försöka hitta plats åt den i mitt hem. Ännu är den bara diskad och väntar på den rätta miljön. Naturligtvis kunde man ha haft kärleksbrev i lådan, men de har jag ju bränt upp ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar