måndag 28 april 2014

Vårkänslor

Intresseklubben noterar att vi haft ett varmt, vackert och soligt veckoslut. Jag sprang runt lite i trädgården och fyrade av några skott.

Jag bara älskar mina rymlingar bland lökväxterna som hittar livsrum på de stenigaste ställen.



Kaprifolen hade granristäcke och när jag plockade bort det fanns redan små bladrosetter att beskåda. Hoppas farbror Frost låter dem vara i fred!


Helleborus niger bildar inte någon vacker tuva (avundas Jakobstadsväninnan), men visst är blommorna söta ändå om man kryper ner på knäna och leker tittut med dem.

 
De lila krokusarna  blickar troget upp ur den mossiga gräsmattan.


Mitt i allt stök tycker jag det blir riktigt stiligt med buxbom i redskapsskjulet. Växterna piggar upp bland alla verktyg som väntar på att få komma i användning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar