tisdag 15 april 2014

Från vår till vinter

De senaste veckorna har jag haft utkik efter tussilago under mina promenader. Inte ett spår förrän igår kväll och på en märklig plats bland krossat grus vid en relativt ny järnvägsunderfart. Men de små gula blommorna gladde mitt hjärta och promenaden fortsatte i rask takt.

Men vad händer idag? Jo, stora snöflingor piskar över min gårdsplan. Det är farbror Nordanvind som vill skicka några vykort, antar jag. Han kunde dock använda e-post han också!

Den orubbliga regeln om min vittvätt besannades nästan, men jag slängde snabbt på mig jackan och hämtade in de torra lakanen. Det brukar annars vara så att genast jag tvättar vitt och hänger ut på snöret så blir det regn. Regeln tycks vara att lakanen ska sköljas en extra gång med förorenat regnvatten.

Igår


Idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar