torsdag 10 april 2014

Campus Kungsgården

Jag fick lov att tidigarelägga mina jumppatimmar idag för att hinna äta och duscha innan jag skulle iväg till Gamla Vasa på revisionsnämndsmöte för Svenska Österbottens förbund för Utbildning och Kultur, Söfuk.

Men med god planering går allt som en dans och vi hade faktiskt dansat Krombi-samba på morgonen. Nån frågade vad Krombi-samba är och jag fick snällt upplysa om att det har jag hittat på. Eftersom jag inte kan dansa samba utan bara checkat lite på YouTube så har jag döpt min enkla version till - just det, Krombi-samba.

Vi gick en liten rundvandring i halva Campus Kungsgården och jag passade på att ta några snabbfoton för att ge er chansen att se vad det är fråga om. Yrkesakademin (YA!) och Centralförvaltning och servicetjänster har just flyttat in i splitternya utrymmen. Det är ett driftigt gäng som styr (kvinns förstås!) och man har lyckats hålla sig inom budgetramarna och fått ett flexibelt hus som ska tjäna hela Österbotten.

Fiffig klädupphängning i elevmatsalen

I korridoren kan man springa 100 m

Verkstäder för el, maskin, metall, bil etc med flexibla väggar. Notera krukväxterna!

Här huserar skönheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar