måndag 15 april 2013

Vårtecken

Våren är cirka 2 veckor försenad och det märks i min trädgård också. Jag har blivit så utled på den smutsiga snön. På baksidan av huset ser det ut som vinter, men på framsidan börjar man ana att nånting bättre är på väg. Jag är definitivt en vårmänniska.

På söndagspromenaden igår såg jag de första krokusarna. Lyckliga mänskor som bor i det huset. Själv har jag ingen varm södervägg där jag tidigt kan njuta av vårblommorna. Jag har en terrass i stället. Man får inte allt här i världen. Dessutom har jag mina älskade träd som skuggar tomten ganska effektivt. Man måste lära sig att välja.

Nu blir det i alla fall spännande tider att följa med rabatten på framsidan där jag stoppade ner några lökkorgar i höstas. Tyvärr måste jag förbereda mig på besvikelser eftersom hösten var så våt att lökarna eventuellt har ruttnat. Men jag får hoppas på dahliorna i stället (om de hittar upp ur källaren).

Så här ser det ut idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar