måndag 22 april 2013

Klädproblem?



Finns det möjligen någon annan kvinna därute som nån gång har lite problem med vad de ska sätta på sig vid ett visst tillfälle? Nej, trodde väl det!

Varför har jag så svårt med just kläder? Det går till såna överdrifter. Jag kan fundera länge över vilken utstyrsel jag hade på senaste styrelsemöte. Tänk, om jag kommer i samma blus?! Som om nån skulle märka och komma ihåg! Jag minns inte själv heller vad de andra medlemmarna hade på sig. Nånting hade de, det minns jag.

Ibland leker jag med tanken på att ha endast tre uppsättningar av olika plagg. Alltså tre kjolar, tre klänningar, tre par byxor och så vidare. Alla borde förstås matcha varandra i färg och kvalitet. Vi kvinnor vill ju skaffa nytt och modernt så man kan tänka sig att köpa en ny uppsättning varje år och skänka bort en så att inte mängden ökar. Utopi - jag vet, men enklare skulle det vara.

Det går lite samma troll i bjudningar. Nu kommer Pelle och Stina hit i kväll. Vad ska jag bjuda på? Vad hade jag på bordet senast? Möjligen också, vad hade jag på mig? Ni inser problemen?

Varför är det så här? Det är väl ändå mötena mellan människor som är viktigast?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar