torsdag 25 april 2013

Äntligen!




Nu är alla dahliarötter uppkrupna ur vinterdvalan. De har fått lite såjord kring fötterna och jag får bara hoppas på att det finns livsvilja i dem. De fick stå ute hela dagen i solskenet och på kvällen bar jag in dem i fysikerfröets rum. Det blir en trevlig överraskning för honom när han kommer på blixtvisit fredag kväll. Inte är det mitt fel att hans skrivbord står så lägligt placerat nära ett fönster.



Mina buxbomsväxter får vänta lite till i mörkret för krukorna är så tunga och kräver en riktig karlakarl för att lyftas upp. Dessutom har jag inte riktigt tid med dem före maj för jag åker nämligen bort på en förlängd weekendresa inom kort.


få se om det blir nåt av dessa övervintrare (hortensia, pelargon, murgröna, rosor)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar