tisdag 2 april 2013

Perfekt och imperfekt

Jag råkade få syn på en skarpt orangefärgad badrock i en katalog. Den är min, tänkte jag genast. Jag blev lite försiktig då jag såg att den bara fanns i storlek M. Jag brukar tycka att L som i lagom passar bäst. Det gick nån vecka och så råkade jag få syn på en badrock av samma märke men fel färg i en butik. Jag provade M och den passade. Det var bara att slänga in beställningen och nu känner jag mig så fin efter duschen med en badrock som passar min hy och mina färger. Den förra badrocken gick mera åt vinrött och gjorde mig blek och glåmig, åtminstone blekare än vanligt. Inbillning betyder mycket!




 Jag passade också på att ta ett foto av mina våta naturlockar för de lär försvinna med tiden.

När jag stickade min pippitunika valde jag dock att sticka i storlek L. Jag hade rätt garn och allt, men jisses vad tunikan blev stor. Jag försökte prova den på maken, men den såg inte bra ut på honom heller. Nu går jag runt i mitt tält och inbillar mig att den ska vara just så här stor. Jag funderar också på om jag ska sticka en ny och lite mindre. Men hopsydd är den i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar