söndag 14 april 2013

Ingen Teknik-stina


 Modern teknik och Kronjuveler är ingen bra kombination. Men testvillig är jag. Jag har tidigare försökt länka direkt till en webbadress men inte lyckats eller var det att jag inte vågade. Nu försöker jag igen för att testa.

Jag utlovade tidigare ett kamerabesök hos en sovrumsinredare. Jag har ännu inte kommit så långt, men om jag har lite tur får ni försmak om ni klickar på nedanstående länk.

 http://henriettalindgren.blogspot.fi/2013/04/jag-beundrar.html

När det gäller fotografering hade jag efterlyst en kortkurs till medborgarinstitutet och det fick jag - eller inte. Det råkade sig så att datum för kursen är upptaget för min del sen i höstas. Jag ska nämligen till Nykarleby och samdansa med seniorer från hela Österbotten exakt samma dag.

Nu har jag testat lite editing av bilder via min tablett. Jag laddade ner en app och med försök och misstag har jag mixtrat med foton. Men jag går en lång omväg för först tar jag en bild med tabletten, editerar den och sänder den via e-post till mig själv så jag kan föra in den här i bloggen. Lite krångligt, men jag ska försöka få ett program installerat direkt i min laptop så jag kan fixa bilderna här - om jag orkar ... det tar lite tid och energi. Det kan nog hända ni får fortsätta se bilder rätt upp och ner utan konstigheter. Men visst ser det lite snofsigt ut med adressen på bilden - precis som proffsbloggare!

Ni märker väl också att jag beslöt sticka en ny pippi-tröja ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar