tisdag 16 april 2013

Inget flyt

Nog är det märkligt att efter en månad med strålande solsken (och kalla nätter) så blir man nästan förstörd då det är regnigt och blåsigt.

Gårdagkvällen inbjöd inte till vedhantering. Snabbtänkt, flexibel och innovativ som jag är föreslog jag ett biobesök i stället. Jag hade efter en snabbkoll kommit fram till att den film vi planerat att se skulle visas kl. 18.30. Utmärkt! Perfekt för en trist, småregnig kväll.

Väl framme vid biografen fick jag en déjà vu-tanke då vi öppnade dörren. Tänk om jag hade sett fel på tiden! Det var tyst, lugnt och stilla inne i biografen och då jag ville köpa två biljetter till "den där finnen" fick jag svaret att den visas inte idag. Jo, men ni har ju den här på skärmen! Jo, det tyckte flickan också men hennes dator sa något annat.


 

Och då började jag titta lite noggrannare. Visst var bilden rätt, men uppe i högra hörnet står det ons och till vänster om bilden står det att filmklubben visar något just den tiden jag uppmärksammat. Visst är det lite lurigt och det hjälper inte att vara snabbtänkt då man är "snabbsynt" också och inte läser ordentligt.

Jaha, vi hade kört i onödan till grannstaden. Inte var det promenadväder heller och jag hade glömt handskarna och maken hade medvetet låtit bli att ta sina med. Inte heller var vi sugna på kaffe ännu. Men vi kunde förstås passa på att köpa den naturvänligare bensinen till motorsågen.

Vi sökte genom hela affären utan att hitta något och när vi till sist råkade på en expedit fick vi beskedet att bensinen var slut för tillfället. Inget flyt igen!

Det var bara att åka hem. Maken fick se en Bondfilm i stället och jag fördjupade mig i intressanta mötespapper gällande social- och hälsovården i Karleby. Tala om antiklimax!


1 kommentar:

  1. Måste få kommentera deta inlägg....med ett såleende. Att ha otur, alltså! Hoppas på en finne och sluta i socilvårdens tecken.....hälsar hon som sover bredvid en finne

    SvaraRadera