tisdag 9 april 2013

Spöken - finns de?

För några nätter tillbaka hade jag en otäck dröm som ledde till att maken väckte mig för jag mumlade högt. Han hörde inte mina ord, men jag vaknade upp ur min dröm och sa ordet spöke med skrämd röst flera gånger. En konstig tjock människa hade stått vid min säng och jag visste inte om det var en han eller en hon. När hen rundade sängen sparkade jag ut med foten och märkte att den gick rakt genom kroppen - alltså ett spöke!

Igår kväll hade spöket varit framme igen. Efter mina möten satte jag mig ner med min tablett för att kolla posten men saknade internetanslutning. Jag mixtrade en stund innan jag gick till modemet som var helt svart. Sladdarna var kopplade men inte heller laptopen fungerade. Jag ringde första hjälpen i Helsingfors, men det är svårt att sköta problem över telefonnätet. I samma ögonblick såg jag att lampan till skarvsladden inte lyste. Jag brukar aldrig slå av strömmen, men nu hade något hänt. Själva brytaren är ganska trög och jag hade inget som helst minne av att jag skulle ha gjort något annat än laddat min platta. Inte kunde jag skylla på maken heller. Alltså blev det SPÖKET som fick skulden.



Det goda tipset fick jag av sonen att dra ur strömsladden till modemet för naturligtvis räckte det inte med strömknappen. Det behövs mer än så för att Fritz ska börja jobba. Jag hann få mardrömmar om att jag skulle missa några dagars blogginlägg, men här är jag nu och allt är frid och fröjd! Tills jag kom att tänka på att alla ting förknippas med siffran tre. När ser jag spöken för tredje gången?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar