lördag 20 april 2013

Småplock

Ska iväg på samdans till Stjärnhallen i Nykarleby och dansa seniordans med härliga människor från klockan tio till fyra. Men först ska jag snabbt slänga in lite småplock från gårdagen på bloggen. Nåja, snabbt och snabbt, det ska laddas in bilder från både kamera och telefon ...

Först till brunchen som en god vän bjöd på. Jag kom inte ihåg att fotografera dukning 1 som innehöll hemlagade salta varianter så ni får bara fantisera om scones med orangecurd, karelska piråger med äggsmör och knäckebröd av hälsosamma frön. Vi var tre inbjudna som åt så vi nästan sprack. Vi ställer oss också till förfogande när den mat- och bakglada  väninnan vill testa nya recept. Underbar förmiddag!





Vädret blev soligt och vackert och till min glädje såg jag att mina gamla krokusar hade vågat sticka upp nosen ur den våta myllan. Ni måste tro mig på mina ord för de kan vara lite svåra att upptäcka på bilderna.





gullig rabarberknopp

roligt att se att rhododendrons blad har vikt ut sig igen



Inspirerad av fisken Svea svängde jag ihop en sats müsli av frön och nötter. Något bärmjöl hade jag inte så det fick bli lite torkade jordgubbsflarn och vanliga kokosflingor i stället för riven kokos. Originalreceptet hittar ni här

Gott att äta med yoghurten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar