torsdag 11 april 2013

Långtifrånhandel



Jag försöker handla lokalt så mycket som möjligt, men nu bara gick det inte. Ni kanske kommer ihåg att jag besökte Verkkokauppa senast jag var i Helsingfors. Egentligen skulle jag och sonen ha ett fodral till våra tabletter, men det fanns inget till Asus. Ynglingen i kundbetjäningen var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Han hade själv en likadan tablett och hade köpt sitt fodral via nätet. Villigt skrev han ner två adresser och visade mig på datorn hur fodralen såg ut. Ingen onödig resa alltså och jag fick ju åka spårvagn 9!

Strax före påsk sände jag in en beställning overseas, ja, faktiskt ända till Amirika. Och billigt var det, en fjärdedel av priset för soldatgossens Samsungfodral! Free shipping och flera färger att välja mellan. Det kunde räcka tre veckor hade Verkkokauppapojken sagt och den här veckan hade jag ett lätt litet kuvert i postlådan och lyckan var total.

Tabletten är ganska hal i sig själv och fodralet (case, cover, ja igen en massa namn och man vet inte vad det heter på svenska) hjälper upp detta och ger möjlighet till olika arbetsställningar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar