tisdag 30 april 2013

Åka lokaltrafik

Idag har vi satsat på att åka metro, trådbuss, vanlig buss och spårvagn. Den sistnämnda var jobbigast för det var trångt och svettigt. Jo, det är faktiskt lite för varmt. Jag kunde gärna skänka er fem grader och ändå vara nöjd.
Vi började dagen med shopping, till och med 45 minuter i Plaza Arena som skulle vara himmelriket för alla tonårsflickor. Jag nöjde mig med en sommarblus.
Sen orienterade vi oss till en rekreationssholme i Donau, promenerade runt tills vi var slutkörda av värme och hunger. När vi äntligen hittade ett matställe fick vi vänta extra länge på maten för gasen hade tagit slut, men som kompensation fick vi en jättegod efterrätt. Nu var vi bara så otroligt mätta då vi skulle ta oss hem till hotellet. Jag var också lite för snabb att hoppa på spårvagnen och maken hann inte med. Nå, jag löste dilemmat genom att hoppa av vid följande hållplats och sen ta nästa spårvagn som transporterade en älskad make.
I morgon blir det en lång resdag upp till Pampas och sen fortsätter vardagen. Borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar