fredag 5 april 2013

Kvistar och stjälkar i blom

Vänta bara tills det börjar grönska i knutarna. Då kommer jag att skutta omkring med kameran och fotografera de spirande växterna. Jag lovar att ni kommer att tröttna på mina blombilder, men jag hoppas ändå att ni står ut ...



Jag tog in forsythiakvistarna lite för sent för nu är de i sin vackraste blomning. Jag köpte min buske för x antal år sen (har nog antecknat i mitt trädgårdshäfte, men orkar inte söka efter uppgifterna). Utanför Idrottsgården i Jakobstad hade jag beundrat de gula buskarna som blommade tidigt på våren och bestämde mig för att en sån vill jag ha. Den är lättskött, behöver bara beskäras för utseendets skull.



Till påsken hade jag köpt vita tulpaner, eller nästan gröna för de var så knoppiga, men de blev vackra till sist.





 Man kan också ha tulpan i flaska! Den hittade jag på ett dukat bord på husmodersdagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar