torsdag 2 januari 2014

Väderdokumentation

Jag beundrar de mänskor som noggrant skriver ner vädret, temperaturen och annat smått och gott dagligen. Det är därför jag gör detta blogginlägg så att jag i framtiden ska komma ihåg att det var en ovanligt mild jul- och nyårshelg, att vattnet i ån steg lika högt som under vårens smältperiod och framför allt det inte fanns någon is på ån.

Nyåret brukar vanligtvis inledas krispande kallt, för att inte tala om trettondagshelgen, men dit är det några dagar ...

Det enda vädret jag minns är vintern 1987 då jag hade en tremånader gammal baby som inte kunde sova ute för det var trettio grader kallt i en månads tid. Det innebar att lilla jag och lilla han var instängd dag ut och dag in. Det är nog så att jag nästan föredrar det här vädret vi har nu.

                                        Kronoby å årsskiftet 2013-14

förmiddag

eftermiddag


och nattmörka kvällen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar