tisdag 7 januari 2014

Nystart

Nu har mitt lilla deltidsjobb startat. Seniordansen var först i tur och vi dansade charleston och tango bland annat. Det är nästan alltid så att dansglädjen infinner sig automatiskt då man träffar det glada gänget. Jag var förstås tvungen att berätta att våren kan bli lite turbulent, men precis som för ett och halvt år sen tänker jag behålla kontrollen över min sjukdom så gott det går. Jag känner ett så stort stöd från mina kursdeltagare att det är bättre än en hel ask medicin.

Tusen tack alla ni som känner mig och med ord och tankar får mig att må så bra som jag gör.

Jag är annars inte den typen som gömmer huvudet i busken. Man får fråga och fastän jag är lättrörd har jag sju...s sisu och tänker göra allt för att hålla Big C stången så länge det bara går. Jag har nog lärt mig att livet är en berg- och dalbana. Det går upp och det går ner, men hellre det än att det är jämntjockt.

Jag har också lärt mig att ta vara på de små små ljuspunkterna i livet och har inget behov att hävda mig mot dammråttor och pansarvagnar. Ibland måste man vara lite sjuk för att bli livssmart.


2 kommentarer:

  1. Ärligt och rakt skrivet. Du är fin, du. Kram härifrån andra sidan den ofrusna fjärden.

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, har saknat dina välvilliga kommentarer

    SvaraRadera