tisdag 28 januari 2014

Bättre sent än aldrig

Nog måste även jag få vara lite busy nån dag. Det var seniordans på förmiddagen, sen hem och fixa lunch och iväg till sjukhuset för magnetröntgen.

Det var min första upplevelse av denna typ av röntgen. Jag har varit med om alla andra varianter tror jag. Man skulle kryssa för om man lider av cellskräck, men det visste jag inte på förhand. Och det hade jag inte heller, men som tur var hade jag utarbetat en plan om det skulle bli jobbigt. Jag skulle fundera över nästa dags gymnastikprogram.

Det var andningen som ställde till problem. Jag får nästan alltid jobbigt då jag måste tänka på att andas, därför passar inte yoga åt mig. Ju mer jag funderar på om jag kan andas desto svårare blir det. Nu låg jag dessutom på mage och det gjorde det tyngre att andas. Men tack och lov hade jag min plan och den räddade mig.

Sen fick jag också "liggsår" i pannan för apparaten skavde, men jag vågade inte röra på mig. Jag hade fina röda märken i pannan efteråt, men jag överlevde. Nu är det bara att vänta på resultatet och omfattningen av operationen eller om det är att gräva gropen direkt (jag har svart humor).

Nåväl, sen följde dagens roligaste programpunkt: träff med väninnan från andra sidan fjärden på ett café.

detta valde jag INTE!

utan en lite hälsosammare variant

Och allra sist ett möte i stadshuset med ganska långa diskussioner. En välplanerad dag, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar