tisdag 14 januari 2014

TjugondagKnut

Jag är glad att nån annan följer gamla traditioner och har julgran och har den inne åtminstone till 13 januari. På det sättet lyckades jag i år få se den vackraste julgranen just den dagen.

Jag tittade in hos en f.d. klasskompis och föll nästan i extas över den vackra granen som stod så grön och grann i stugan utan att barra vid detta sena datum. Tät och välväxt var den och hade nog fått sig en omgång hos frissan, men det var skickligt gjort.

En fin pratstund i juleljusens sken tackar man inte nej till. Jag erinrade mig också alla roliga kalas jag deltagit i just i det huset. Vad man var sorglös på den tiden. Tur att man inte vet vad framtiden har i sikte. Men nu tar vi alla en dag åt gången. Satsa på mental styrka och stressa inte, det tycker jag alla läsare ska ta till sig.

julljusen tävlar med solljuset för dagen

...och släckta äro ljusen...

1 kommentar:

  1. Kram till dig, säger det så enkelt. Härifrån min plats på fjärdens andra sida.

    SvaraRadera