onsdag 29 januari 2014

Räddaren i nöden

Jag hade just avslutat några stick- och virkprojekt (återkommer till dem senare) och på väg hem från kvällsmötet funderade jag över om jag måste ta itu med att sticka sockor. Men vad fanns i min e-postlåda? Jo, en uppmaning som fick mig att ropa YES!

Man efterlyser stickade babymössor till Nepal och Etiopien. En insamling är på gång här i Kronoby och man har tid på sig till första april. Nu ska här stickas yllemössor i parti och minut!

Modellen är den bästa av dem alla. Nämligen hjälmmodellen. Jag minns att jag själv stickade en mintgrön åt min förstfödde och min mamma tipsade mig om modellen. Den liksom växer med babyn och har alltid rätt passform. Dessutom får man sticka rätstickning så det är bara att sätta i gång.

Ta kontakt via e-post (liane.b@anvianet.fi) så kan jag förmedla mönster och tilläggsuppgifter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar