fredag 24 januari 2014

Allt var bättre förr ...?

Nej, allt var inte bättre, men vissa saker har nog försämrats. Ta nu till exempel en symaskin. När min symaskin gick sönder och det inte lönade sig att reparera den blev jag tvungen att köpa en ny. Jag behöver den ungefär en gång per år, men jag tyckte ändå att jag inte kunde leva utan. Men visst var den otroligt "plastig" den där nya fastän den hade en hel del finesser också. Men den där stadgan som den gamla hade saknar jag.

Samma sak är det med bilar. Bara plast, plast, plast. Plast rostar inte, men när man lägger till all elektronik som kan paja och leder till att en hel del annat behöver bytas ut blir man inte uppmuntrad.

Orsaken till att jag kom in på detta var att jag tagit beslutet att bränna upp alla gamla ljus som samlats på hög och råkade plocka fram ett (ljusblått!!!) ljus som jag kommer ihåg att fanns redan under flickåren. Detta ljus besitter en veke som är så tjock att ljuset brinner riktigt bra. Såna ljus tillverkas inte längre, tror jag.

Så nu avnjuter jag mina måltider i skenet av ett ordentligt, gammaldags, välbrinnande ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar