lördag 4 januari 2014

Arv

Det brukar vara barnen som ärver sina föräldrar, men när det gäller teknik så är det jag som ärver mina söner. Det fungerar bra för man får teknisk support om man gnäller lite och behöver inte lära sig allt själv.

Jag köpte min första mobiltelefon själv, men de övriga har jag ärvt, så också datorer. Jag håller bäst på och övergår från ingenjörens avlagda laptop till ekonomistens dito och det är inte lääättt!

Det kommer att ta flera dar för mig att importera alla mina bokmärken. Visserligen får man städat på samma gång. Alla sparade dokument har jag överlåtit åt min assistent Bill (den externa hårddisken) och vi städade tillsammans bort onödiga saker. Bill följde enkelt och godvilligt med till nya maskinen och var nöjd och glad då han fick ström.

Men på bloggen saknar jag en rad som hjälper mig att direkt utforma och kolla inläggen. Vart har den försvunnit? Och att få bild från kamera var inte bara tuta och köra. Här fanns ingen hjälp att få och när jag äntligen fick in bilden i datorn var den försvunnen, men försök och misstag och med lite sökhjälp så hittades den. Få se nu om jag får in den i blogginlägget ...






YEEESSS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar