måndag 6 januari 2014

Trettondagsvandring


 En kort vandring i närmiljön på förmiddagen ger styrka inför den kommande veckan.

Som vanligt slog vi två flugor i en smäll då vi körde via ekopunkten med metall- och glasavfall. Jag hade tänkt ut det, för då kunde vi ta bilen till parkeringen.


Jag hade också laddat med kamera men det var tyvärr en så gråmulen dag att bilderna blev lite murriga, men lite illustration ger de i alla fall.




Det blev en fem kilometers vandring med slutresultatet våta strumpor från tårna halvvägs till hälen, men det finns ullsockor då man väl är hemma. Lite ångrade jag att jag inte testade med att dra en tunn plastpåse över vardera foten.

De stora ståtliga tallarna ger kraft och energi. Det samma gäller för de små plantorna av söta granar som skjuter upp här och där. Luften är frisk och det ser man på skägglaven som hänger rikligt från vissa grangrenar.



Jag hittade förstås vackra stenar. Vilken fin färg vissa har.


Vi vände vid Vargåsstugan (ingen rädder för vargen här) och kom nöjda och belåtna tillbaka till bilen utan att ha sett en enda själ -





- bara rumpnissarnas boning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar