torsdag 1 augusti 2013

Nya morgonrutiner

Jo, jag vet att jag är bortskämd och har det bra och kan njuta av min dag och planera den som jag vill, nästan, och jag är tacksam för detta och tänker på det dagligen och försöker vara ödmjuk och försöker leva ett gott liv, men misslyckas oftast ...

Så till de nya morgonrutinerna som jag själv tänkt ut och ska försöka följa från och med nu så gott det går. Det innebär att jag inte äter frukost direkt jag rullar mig ur sängen utan först ska ett litet miniprojekt utföras. Ett glas vatten och så iväg. Idag hoppade jag i mina trädgårdsstövlar och krattade ihop det fuktiga gräset som blev liggande då jag klippte gräsmattan igår. Hela jag blev fuktig av luften och arbetet.

Jag tog gräset till vara och duttade ut små hopar lite här och där.


Morötterna fick lite grönt klipp runt halsen för att få både näring och fukt samt kanske låta bli att själva bli gröna upp till.


 Squashen fick lite gräs för att hålla sig ren och fin tills den blir bryskt uppäten av sin värdinna.





Doftkaprifolen fick också lite hjälp med att hålla fukten eftersom den är planterad under utskiftet och inte får så mycket regnvatten.



Efter denna lilla morgonövning var jag väl värd frukost och dagstidning med tillhörande sudoku.






1 kommentar:

  1. Låter fint. Jag njuter också av att inte inta morgonmålet bums, utan går ut me hunden eller ett varv i trädgården eller på sommarstugetomten. Sen kaffe, smörgås, egna bär från egen odling...och a- youghurt. Och sudoku. Och sen en blick ut över fjärden:)

    SvaraRadera