torsdag 22 augusti 2013

Praktiskt på sommaren




Jag tycker om alla byggnader, terrasser och övrigt smått och gott som tillverkats vid sommarstugan (själva huvudbyggnaden fanns på platsen då den kom i min ägo), men något som jag verkligen trivs med är vårt sommarkök.

Köket tog sin början från en terrass som jag ännu inte i denna dag kan förstå att maken fick ihop då man kommer ihåg underlaget. Det var hans idé från första början och bottnen var en massa stenblock, ibland av manshöjd. Där blev det skilda lösningar för varje planka som skulle fästas som underrede. Synd att vi inte har foton från den tiden, för när golvet är lagt kan man inte längre ana sig till hur eländigt det var.

Det började med en terrass bakom bastubyggnaden i lä för västanvinden och med morgonsol och fick en fortsättning med vägg mot grannen (som vi sällan ser) och ett plasttak över. Nu är det fritt fram att grilla och steka plättar fastän det ösregnar. Vi firar varje sommar plättfest inom familjen och tillagar också hamburgare à la Myrboda.

Sedermera har sommarköket fått sällskap av glashuset.


Låtsas inte om barren på plasttaket. Det är högt till taket på andra sidan

Jag är mycket stolt över min vitmålade århalva med egenhändigt skriven text Summer Kitchen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar