onsdag 14 augusti 2013

Naturen lockar

Det finns en positiv sak med att ha genomgått cellgiftsbehandlingar och det är tjus(?)lockarna som jag får uppleva cirka ett halvt år efter avslutad behandling. Det inträffade första gången (2004) och nu i vår. Fastän jag aldrig mist allt hår utan bara blivit tunnhårig under behandlingstiden har slutresultatet varit gråare hår men naturliga lockar.

Jag vet att det finns de som hatar sina naturliga lockar och vill ha rakt hår, men inte jag! Det är så lätt att bara dra fingrarna genom håret och vips har du en frisyr! Nu är det nästan så att jag inte vågar gå till frissan och klippa mig för jag är rädd att lockarna försvinner. Det gjorde de för tio år sen, så jag antar det blir samma visa den här gången.

PS. Detta blogginlägg skrivs endast för min egen skull så jag ska kunna gå tillbaka och minnas hur det var.


1 kommentar:

  1. Wow, du har ju fått rikti lang å tjocki hår! :) Ha det bra! H, Johanna

    SvaraRadera