tisdag 6 augusti 2013

På jakt



Utrustad med mutor och kamera i korgen begav jag mig till ett mycket vackert sommarboende. Vi österbottningar lyder under jantelagen och det krävs list, överrumpling och mutor och stor bestämdhet för att jag som leksaksjournalist ska nå mitt mål. Men nu var det väl förberett. Jag hade bakat både medelhavsbröd och hallongrottor och ännu toppat med en burk egenhändigt odlade och plockade stora vita krusbär. Det var ändå med milt våld jag tog mina bilder som ni ska få njuta av.

Det är så roligt att gotta sig över andras vackra inredningar både ute och inne. Det är underbart vackra blomsterarrangemang, vackra föremål som är uttänkt placerade för att bilda en fin helhet. Visst behöver ni också få njuta av en liten del av skönheten!


Vem blir inte glad av att välkomnas av jordgubbar?

Sötare än så här kan vi inte bli


 Ett fönster kan vara otroligt vackert både från utsidan och insidan





Vi tittar in på glasverandan med den sommarfina blå tonen


Och så de fina krukorna med stiliga blomster.










På detta sommarställe kunde vi gott tillbringa några veckor och bara njuuuta!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar