fredag 9 augusti 2013

Tillrättalagt karaktärsfel

En av de starkaste törnqvistska generna innefattar envishet och kan, vill och bestämmer själv. Detta karaktärsfel hos mig kunde ha kostat oss 5 liter jättestora hallon. Maken hade påpekat att vi borde plocka hallonen som vuxit upp i den förvildade trädgården vid mitt barndomshem. Men nej, jag skulle plocka mina hallon på stugtomten i stället. Det kändes inte alls lockande att krypa kring de gamla husknutarna.

Jag har gjort torsdag eftermiddag till min föra-bort-skräpdag och med den tanken åkte jag iväg till barndomshemmet för att fylla bilens bagageutrymme med diverse obehövliga saker. Men när jag såg de stora, och jag menar jättestora, regntyngda hallonen kunde jag inte låta bli att börja plocka. Fort fyllde jag en skål och blev tvungen att gå in och hämta en större bytta att plocka i. Vips hade jag fått ihop en stor mängd på bara två kvadratmeter buske. Som bonus hann jag också uträtta mitt egentliga ärende.


Obs! Det är en matsked, inte tesked!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo, det är gjutjärnspannor under hyllan vår, och rejäla krokar :)Gjutjärnspannor är nog det bästa som finns om man vårdar dem på rätt sätt. Det gör nog kocken i huset, han tar väl hand om dem.

    tack för dina snälla ord om mina foton- alltid kul att få respons.

    Jag önskar dig ett riktigt skönt veckoslut!

    Camilla

    SvaraRadera
  2. Tack det samma!

    Jag har en liten förälskelse i gjutjärnspannor och använder dem och sköter efter bästa förmåga. Har inte lyckats övertyga barnen så de använder teflonpannan.

    Fin weekend!

    SvaraRadera