söndag 4 augusti 2013

Miss igen!

Jag har den stora förmågan att strula till det. Inför detta blogginlägg behövde jag en bild av hela härligheten här vid sommarstugan. Igår var det vindstilla och spegellugnt så gott som hela dagen, men slogs jag av tanken då? Nej, visst inte.

Men idag inspirerades jag av gårdagens lugna väder och vad det för med sig av båtfarande mänskors prat då de ska överrösta motorljudet. Vi har nämligen då och då under årens lopp fått höra fina kommentarer om vårt sommarställe. Jag måste medge att mysfaktorn är mycket stor här. Inget pråligt, utan som vi upplever det, trivsamt och nätt. Huvudsaken är att vi själva trivs och kan koppla av.

Men idag blåser en varm och stadig sydlig sommarvind och min lilla Rosa är väldigt lätt på foten (?) och fastän jag ofrivilligt hjälper till med mina kilon så tar vinden tag i oss med det samma. Planen var att ro rakt ut till vänster, lösgöra mig från årorna, greppa surfplattan och ta några foton. Planen sprack big time. Jo, jag hann ta två bilder, men ekan var alltid svängd så att jag måste vrida mig tre kvarts varv. Sen var jag förbi rätt tagläge.

Nå, jag fick ju två foton. Månne nu inte ett får duga. Nej, jag fick inga foton, jag hade tryckt på inspelningsknappen. Jag ska återkomma med en bild i ett senare skede. I stället får ni nöja er med en vacker kruka som ska fånga getingar, men jag nänns inte sätta honung i den utan fångar mina getingar med hushållspapper eller flugsmälla.

2 kommentarer:

  1. Hihi....kul beskrivet, inte lätt att fota från den lilla lättfotade (.....) Rosa. Tur i alla fall att du inte föll i, men i så fall skulle jag ha plockat upp dig och gett dig kaffe o bulla. Här, på andra sidan fjärden. Kram och ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken. Jag blir alltid på bra humör då jag läser dina kommentarer. Njut av de sista semesterdagarna!

    SvaraRadera