fredag 30 augusti 2013

Flexibilitet

Jag hade just satt mig ner vid datorn och skulle skriva dagens blogginlägg då jag fick ett mejl som undrade om jag kunde komma på möte till Nykarleby fredag kl 13, lunch på Juthbacka kl 12. Jag checkade min almanacka och där stod något om sittdans. En snabb koll med medborgarinstitutet visade att kursen var framflyttad till oktober. Alltså jag kunde ta mötet. Jag frågade när och var jag skulle hämtas.

En påringning strax efteråt gav vid handen att mötet var idag! Och klockan var nu tio! Och jag skulle till tandläkaren 10.30! Och makens mat var på gång - nästan! Det är då en kvinna får ta till flexibilitet. Snabbt klädbyte, iväg till tandläkaren med ordern att jag ska vara klar till elva och iväg till mötet. Ett riktigt "karamöte" med allt vad det innebar att delta som enda kvinna, få stolen utdragen vid bordet, bli hälsad på först, få gå först efter mat, snällt vänta på att få muntur under konversationen ... Visst är det lite underbart ändå! Tur att jag inte är feminist.

Men lärorikt var det och nya trevliga bekantskaper och nu vet jag vad en "strukabisi" är om jag nån gång kommer till Sibbo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar