torsdag 15 augusti 2013

A girl needs to shop



Jag hade sparat upp mina små saker som fanns på inköpslistan och igår bar det iväg. Tyvärr fanns listan bara i huvudet och där är det också rörigt.

Hos en bortflyttande ung studerande finns vissa behov och brister och jag började vid Röda Korsloppiset med att befria mig från en massa dukar som blev över då jag äntligen fick dukskåpet städat. Det var bara att blunda och slänga och hoppas att nån annan kan vara i behov av femtio dukar.

Jag fortsatte loppisrundan men kom bara halvvägs för ovan som jag är med att shoppa så blev jag plötsligt obeskrivligt kaffesugen. In till stan och där satt jag och läppjade på en caffe latte på sena eftermiddagen (dricks i Italien endast på morgonen, tror jag). En pratstund med en god vän hann jag med innan tiden var ute (politiken har startat).

Usch, det här inlägget blev som på Facebook (inte för att jag vet eftersom jag vägrar registrera mig), men ni vill säkert se den fina inflyttningspresenten jag hittade åt en blivande Åbostuderande som lär ha stor balkong.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar