söndag 18 augusti 2013

Kallt vill jag ha!

Vårt gamla gaskylskåp i sommarstugan har inte riktigt behagat hålla temperaturen. Ska vi skaffa el enbart för kylen eller ska vi köpa nytt gaskylskåp det var frågan.

Kompromissen blev ett begagnat. Förra lördagen såg jag en annons i lokalbladet om ett gaskylskåp. Följande dag ringde maken och jag fick återigen uppleva Oops she did it again! Annonsören ville också köpa. Min blick fladdrar ganska ordentligt när jag bläddrar i blaskan och jag hade inte observerat när Säljes byttes till Köpes. En ynka tröst var att tre personer hade bjudit ut ett kylskåp och tre hade önskat köpa hittills, så det finns tydligen andra med flackande blickar.

I tisdags ringde en man och bjöd ut ett obehövligt gaskylskåp. Annonsören hade varit så vänlig och gett ut vårt nummer. Vi åkte och tittade på det och slog till. Efter att ha testat det detta veckoslut är jag nöjd. Lite mindre är det, men har ett litet frysfack.

Det blir hallon som dessert igen, men nystampade lingon i stället för svarta vinbär. Lite synd om ingenjören som aldrig varit förtjust i hallon, men lingon är ett måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar