lördag 3 januari 2015

Vikuvill?

Har jag börjat lära mig ett nytt språk? Nej, det är nog bara krombidialekt. Jag undrar om nån annan än jag har problem med att hålla reda på veckodagarna.

Den här jul- och nyårshelgen har ställt till det med helgdagar mitt i veckan och nån enstaka arbetsdag däremellan att jag får tänka till ordentligt var morgon och lite mitt på dagen också för att reda ut vilken dag det är.

Egentligen ska det bli riktigt skönt då det blir vanliga veckor igen. Lite ordning och reda, tack! Men visst njuter jag av kursledigt och mötesledigt. Man blir bara så förvånad då ingen kursplanering och inga föredragningslistor cirkulerar i huvudet och i kuvert.

Mat ska vi dock ha vareviga dag så planeringen kring det räcker gott och väl till för husmor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar