lördag 24 januari 2015

Samlingsexemplar

Jag är erkänt en samlare. Jag svärmar för färger. Då kan det gå så här.

För några år sen föll jag för de randiga kuddarna som kunde matchas med enfärgade dito. Jag inhandlade de som gick i bruna och gröna nyanser. Före jul hade man till rabatterat pris en som gick i gult och turkos. Egentligen behövde jag inte just de färgerna för tillfället, men jag kunde inte låta bli. Följden blev att jag också måste skaffa ett överdrag i turkos och ett i gråbrunt.

Och visst behöver jag dem alla! Det enda jag har att se till är att de är på rätt plats i den ordning som jag absolut måste ha dem. Nån i huset förstår inte att det är väldigt fel att lämna dem hopträngda i ett hörn och den turkosa färgen är lite för grön och ska helst inte vara granne med den randiga vars turkosa färg är lite mer dragen åt det blå hållet.

Kolla bilden  -  där är de fel! (Men det syns knappt eftersom färgerna lite förändras vid fotografering)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar