tisdag 27 januari 2015

Gräsänkans vardag

Det finns för- och nackdelar med att vara gräsänka. Borde det heta snöänka? Det har räckt snöarbete till både igår och idag. Nu vill jag inte ha mer! Hoppas väderleksprognoserna slår fel för det utlovas mer snö på torsdag.

En annan nackdel är förstås att jag ensam har ansvar för uppvärmningen av huset. Jag är inte bra på att få fyr i vedpannan, men det har gått hittills har det gått.

En klar fördel är lunchen. Man får äta i trevligt sällskap (mig själv) och läsa tidningen samtidigt.

Ingrediens nr 1 för mig när bara jag ska ha mat är RÄKOR. Idag svarvade jag snabbt ihop en läcker liten lunch enligt följande bild:





Förklaring:
Tricolor snäckpasta med gräddsås gjord på Koskenlaskija smältost med grönpepparsmak, räkor och soltorkade tomater. Sallad av några sallatsblad, avocado, gurka och granatäpple, kryddat med gurkmeja. Och nej, jag har tyvärr inte champagne i glaset, bara lite överbliven cider.

Gott var det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar