måndag 19 januari 2015

Tänkt om resemässan

Mitt mål med resemässan var att skriva mitt namn på en massa lappar och vinna en resa eller en motorsåg - som det också kan bli ...

Visst har jag planer på vart jag vill åka, men mässan var nog bara en grej som jag ville ha upplevt. Mässor är ganska tungrodda - en massa folk och alltid en hel del onödiga saker som typ lakritsremmar.

Jag fick åtminstone en skymt av flamenco-, salsa- och sambadansare och dans gillar jag. Vidare utkristalliserades tanken på en kryssning i Medelhavet, men ännu närmare att bli verklighet är små kryssningar på Finlands insjöar, Päijänne, Saimen eller en tur med Runeberg mellan Hfors och Borgå. Ukko-Pekka som kryssar mellan Nådendal och Åbo har jag upplevt.

Alltså har jag samlat på mig en hel del broschyrer som ska plöjas igenom ...



lufttorkad skinka - inte intresserad

te i mängder - jovisst, men vill inte gå och släpa på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar