tisdag 20 januari 2015

Påpassligt

Ännu idag var jag och seniordansgruppen utlokaliserad i periferin (sett ur min synvinkel). Det betydde att det inte var så roligt att slänga sig iväg på sparkstöttingen i minus 18 graders bister kyla.

På hemvägen vek jag in till min kära och enda faster. Pojkkusinen hade just hämtat mat åt henne och nu hade jag faktiskt haft en föraning igen, för jag hade för ovanlighetens skull låtit plånboken glida ner i dansväskan. Det vankades grönsaksbiffar och jag ville också ha!!!

Det var bara att trippa iväg och hämta en portion och sen äta i fasters sällskap. Det var för väl att maken fick lunch annanstans just idag.

Efter en god pratstund, lite gardinbyte och kaffe var det med gott samvete jag styrde kosan hemåt för att sätta fyr i pannan. Det ska eldas då det är kallt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar