måndag 5 januari 2015

Brrr ...


Hur tänker jag nu? Och vad är detta? Jag skulle gärna retas lite och låta er använda fantasin, men mitt goda hjärta misstycker.

Det var när jag körde hem från jobbet och funderade över dagens blogginlägg som mina tankar gick i dessa banor illustrerade av bilden som jag tog just innan jag steg ut ur bilen.

Bilden föreställer alltså utsikten från insidan av vår bil när den står parkerad utomhus, men under tak. Det lilla runda är ett fönster som min far sågat ut efter min design. Det vita på bilrutorna är den trevliga ishinnan som uppstår på insidan när bilen inte används tillräckligt länge, men jag andas alltför mycket. Det är nästan som modern konst.

Men att illustrationen skulle se ut så här hade jag förstås ingen aning om då jag tänkte över min konstiga läggning då det gäller köld och bilar. Det är nämligen så att jag avskyr att starta bilen i kallt väder. Jag tycker liksom synd om motorn och speciellt om man bara ska köra en kortare sträcka. Men nu lockade det förstås inte att promenera till jobbet och starta en timme tidigare så jag körde och kände en djup empati för det omänskliga fortskaffningsmedlet.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar