torsdag 8 januari 2015

Ändrad rubrik

Detta inlägg har fått ändrad rubrik för det kanske inte var sååå bra att man kommer till Kronjuvelens blogg då man googlar på sonens artikelrubrik. Alltså kan jag inte avslöja mer än de ord som förekommer i texten, men jag kan lova att det var en krånglig rubrik.

Nej, nu har tanten fått fnatt! Vad håller hon på med? Först är det noll i hjärnan och sen följande dag är det helt snurr i kontoret ...

Svaret är helt enkelt att jag fullt ut agerar stolt mor. Fysikern har som resultat från sitt sommarjobb fått sin första artikel publicerad i den amerikanska Journal of Applied Physics.

Och jag "korrekturläste" den i november. Nåja, kanske inte riktigt, men jag läste långsamt igenom den blivande artikeln och försökte förstå en miljontedel av vad där stod.

Så mycket kommer jag ihåg från skoltiden att Fe står för järn och Cr för krom. Det behöver en korsordslösare känna till. Nano är något väldigt smått och wire är ju samma ord vi har i 'vajer'. Om man är tense är man lite spänd och mer behöver vi inte veta för att kunna lista ut att det rör sig om att testa nästan osynliga järntrådar och hur mycket de tål eller nåt i den stilen...

Tänk att jag har en son som är duktig i det ämne som hörde till de skolämnen jag avskydde mest!

Ibland faller äpplet långt från päronträdet, men bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar