måndag 12 januari 2015

Nummer åtta!

Jag är ingen stor vän av ishockey, har aldrig sett en match live, men brukar kunna se VM- och cupmatcher from time to time. På något vis har jag en stor aversion för svensk hockey och hejar till och med på Canada och Ryssland före Sverige. Jag vet inte vad det beror på för när det gäller slalom, tennis och andra sporter har jag inget problem med att hålla tummen upp för svenskarna - efter finländarna förstås.

Men nu var det inte det jag skulle skriva om. Jag har idag fastnat för åttan som hissades upp i ett tak nånstans i Los Angeles i natt. Visst är Teemu Selänne en stor stjärna, en förebild för många och med hjärtat på rätt ställe.

Det råkar sig så att ingenjören är på väg till LA, men hann inte fram till den stora händelsen. Han har annat ärende. När han tidigare besökt LA i jobbsyfte har han bevistat en match i Anaheim och berättade hur stor Selänne faktiskt var i laget och bland publiken. Om jag inte minns fel bar majoriteten av åskådarna skjorta nr 8.

Det här var kanske första och sista gången jag slog ett slag för ishockey i bloggen. Och titta så kreativ jag varit för att hitta en åtta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar