fredag 9 januari 2015

Knäpp med knappar

Har ni sett min knappsamling? Eller egentligen makens, men jag förvaltar dem. Makens farfar var knapphandlare bland annat. Jag hann inte träffa honom, men vi fick överta en hel massa knappar som jag haft stor användning för, men knappast hinner förbruka.

Jag har försökt sortera ut en knapp av varje sort för att lättare kunna övervaka lagret. Nu senast när jag stickade innetossor åt mig och sötnos behövde jag tre knappar till varje socka och visst hittades det någorlunda passande.

Nån gång då jag känner mig riktigt inspirerad och kreativ ska jag skapa ett designat klädesplagg genom att använda knappar som dekoration.

Ett litet smakprov på mitt urval ska jag bjuda på i detta skede.


färg och form tilltalar mig

tre lådor är fyllda med knappar

2 kommentarer:

  1. Vad fina knappa, älskar knappar, speciellt de utan hål. Kanske du säljer ur din samling några blåa och rosa knappar till mina barnbarns tröjor som jag stickar :-)

    SvaraRadera
  2. Säljer? Kanske vi kan hitta nåt att byta ... :-)
    Vad sägs om en potatissäck mot knappar till tjugo tröjor? Stick dig in och kolla urvalet nästa gång du styr kosan mot Lappland.

    SvaraRadera