måndag 30 juni 2014

Kalajoki stugmässa del 1

Nu har jag varit och laddat upp med över sextio bilder från stugmässan i Kalajoki. Under tre intensiva timmar gick jag ut och in ur husen och hittade många vinklingar på blogginläggen. Få se hur det hela utmynnar.

Så där allmänt kan jag säga att om man är som jag och vill ha lugn och ro på sommarstugan och slippa höra och se grannarnas bestyr, då ska man inte skaffa sig en stuga i Kalajoki. Men om man är otroligt sällskapssjuk, vill vara med där det händer då är platsen helt ok. Lägger man till att det för mig ro ingivande vattnet inte är viktigt, utan man vill känna sand mellan tårna, då ska man också söka sig till Kalajoki.

Det fanns både lyx och flärd och alla bekvämligheter - kanske mer anpassat för åretruntboende. Lite liknande inredningar var det också eftersom alla följer trenden och dessutom hade samma firmor ställt ut i flera hus. Men intressant var det och det regnade bara en liten stund, inte blåste det heller.

Jag börjar med några allmänna bilder och fortsätter senare med de små detaljerna. Observera att man inte har direkt kontakt till havet, endast utgrävda "pottar" och de flesta ser inte en vatten från sitt hus, men alla ser sand, sand och mera sand. Tänk på det när det blåser ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar