tisdag 3 juni 2014

Befordran


Jag tror fortfarande på ödet. Jag har aldrig haft tanke på att göra politisk karriär. Det var bara en slump att jag i augusti 2008 halkade in på den samhälleliga banan. Fortfarande halkar jag. För tillfället har slumpen fört mig in på posten som kommunstyrelseordförande för det resterande året. Eftersom jag inte medvetet eftersträvat denna position kan jag bara försöka göra mitt bästa.

MEN - jag är oerhört stolt över att vara den första kvinnan på denna post (om jag får tro vad man berättat) i Kronoby kommun! Jag är annars nästan antifeminist, men nu tänker jag faktiskt njuta av situationen och ställa mig i spetsen för en rad efterkommande kvinnor.

2 kommentarer:

  1. Ja, det gör du alldeles rätt i! Var stolt över att du får göra detta! Grattiskramar härifrån andra sidan fjärden:)

    SvaraRadera
  2. Tack, vännen! Ska vi ro över fjärden snart? Bildligt talat.

    SvaraRadera